Cipelő cicák a cirkuszban, Micsoda idő!



Elolvastam a cikket és egyre jobban várom a karácsonyt, amikor valamelyik nagymama megajándékozza remélhetőleg a cipelő cicás könyvvel az unokáit.
Illetve bármilyen Berg Judit könyvvel.

Cipelő cicánk persze már van. Nézegettem, nézegettem a képeket, aztán varrtam egyet a lányomnak, aztán a fiamnak is, aztán a kedves barátaink csemetéinek.
És persze mindenki könyvet szerezne karácsonyra.

Ez persze nem baj, sőt! Mert Berg Judit jól ír, nagyon jól.
A kedvencünk egyelőre a Micsoda idő! Meg a két kis tündér.
Különösen szeretem, hogy az egész könyv szép, igényes, kidolgozott a részleteiben is. Jól vannak tördelve az oldalak, jól mesélhető. Gyönyörű a nyelvezete. Választékos, Marék Veronikáéhoz, Lázár Ervinéhez mérhető.

És szeretem, hogy "rend" van a könyvben. Panka mivel lány tündér lányos dolgokat csinál, jól süt, főz, gondoskodik a kismadarakról, és az illusztrátor Pankának köszönhetően (vajon tudatosan csinálta így?) rózsaszín ruhát hord.
Csiribí meg igazi fiú, jön-megy, intézkedik, szerel, megbarátkozik még a félelmetes nyesttel is.
És mégsem sztereotíp, konzervatív.

Engem továbbgondolkodásra ösztönzött. No meg nézegetésre. Vajon ki az idősebb? Bizonyos szempontból ugyanis a báty-húg viszony a két tündér viszonya.
Két külön világ, de mégis érezni, hogy egy helyről jöttek, és remekül együttműködnek.

Szóval mikor is lesz már karácsony?!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok