Naphegy Kiadó

                                        Sokat emlegettem már a Böngésző sorozatot, most szeretnék írni a kiadó többi könyvéről is, annál is inkább, mivel apropója is akadt az írásnak.

A múlt hónapban olvastam a Naphegy kiadó felhívását, melyben jelentkezőket vártak piackutatáshoz.
Mivel egyébként is nagyon szeretem a kiadó könyveit, így természetes volt, hogy jelentkezem. Némi egyeztetés után folytattam egy nagyon kellemes beszélgetést a kiadó marketingesével a könyveikről, a weboldalukról, a gyerekirodalomról, a tudatos vásárlás fontosságáról. Bevallom ez utóbbit én hoztam szóba, mert a neten olvasgatva egyre többször futok bele könyvmogulok visszatetsző akcióiba.
Így aztán idén a Pagony törzsvásárlói akciója mellett nagyon megörültem a lehetőségnek, hogy elmondhatom a véleményem. És hogy számukra ez igenis fontos, álljon itt egy idézet az ajándékba kapott könyvek kísérőleveléből:
„Köszönöm szépen, hogy részt vett a Naphegy Kiadó piackutatásában, és válaszolt a kérdéseimre. Nagyon hasznos információkkal szolgált! Jó érzés volt hallani milyen pozitívan beszélt a könyveinkről, illetve az Anno meseboltról.”
A történethez tartozik, hogy az Anno mesebolt a kedvenc textilüzletem helyén nyílt. Amikor az üzlet megszűnt semmi sem jelezte mi készül a helyén, így sokáig lógattam az orrom, és nem is mentem arrafelé. Nem sokkal a nyitás után odavitt a lábam, (meg nagy pocakkal rövidebb is arra a játszótér felé).
Kimondhatatlanul megörültem. Egy darabig csak messziről csodáltam a boltot meg a kirakatot… aki már járt ott, az sejti, hogy aznap nem caplattunk fel a játszótérre.

És hogy milyen könyveket kaptunk? 

A két miniböngészőnek Guido Wanderey: Egy nap az állatkertben, Egy nap a városban, nagyon örültünk, épp gyerekek kezébe való, utazáshoz vagy bármiféle sorbanálláshoz zseniális. Egyrészt méreténél fogva, másrészt tényleg rengeteg böngészni való akad a képeken, feladatokkal. Első pillantásra elképesztően impulzívak és kissé túlzsúfoltak a képek, de ez adja a varázsukat és lényegüket is.
Itt a német nyelvterületen a böngésző nagyon divatos képeskönyvforma. Ebből is vannak persze jobb-rosszabb variációk. A „leg” nálunk természetesen R. S. Berner sorozata, ez után következik a szintén Naphegy kiadós Ki vár a várban?
(A barátainknak pedig egy Märchenwimmelbuch van meg, ami a Grimm mesékre épülve oldalanként más tájon (erdő, kastély) mutatja be a mesék világát, és újramondhatóvá teszi, variálhatóvá teszi a történeteket. A kivitelezés sajnos nem túl jó, az ötletet viszont érdemes megjegyezni.)
Anne Suess böngészői festményjellegűek, kevésbé épülnek kis, folytatható mikrovilágokra, inkább életképszerűek.

Arcadio Lobato: Csillagmese, nagyon jó elemzés olvasható róla Nagy Boldizsártól. 
 Ezt az egy könyvet kértem, amikor a beszélgetés végén felajánlották a választást, a többit rájuk bíztam. Azért gondoltam már régebben, hogy beszerzem, mert láttam a Warner Bros variációnak, a Lauras Stern-nek a könyvváltozatát, ami már a bölcsödét is elérte, mint divat. A könyvet végiglapozva eldöntöttem, hogy az Arcadio Lobato-féle történetet mesélem el, a Művészi Mesekönyvek képeivel illusztrálva.
Nem bántam meg. A könyv és mese egyaránt tetszést aratott.

Jonathan Emmett –¬ Vanessa Cabban A legszebb ajándék című könyve első látásra nagy fintorgást váltott ki a 2,5 évesből. A vakond az ugye a Zdenek-féle Vakond, elsősorban. Aztán persze végiglapozta a könyvet, és el kellett olvasni a történetet is. Befogadást nyert hát ez a vakond is.
A történet nem túl bonyolult, pont neki való. A napok óta tartó esőben vakondnak hiányoznak a barátai, főleg a nyuszi, így alagutat ásva elindul, hogy meglátogassa. Keresztezi mókus csemegegyűjtő raktárát, így megörülvén a lehetőségnek a mókus is csatlakozik hozzá. A süni pedig éppen lepihenne, mikor a háta mögött kupac emelkedik. Ő is csatlakozik hát a látogatóba indulókhoz.
A nyuszi, aki betegen fekszik otthon, nagyon megörül a barátainak, ők pedig azonnal gondoskodni kezdenek róla. A mókus ennivalót, a süni száraz avart hoz, csak a vakond téblábol esetlenül, míg rá nem ébred ő hozta a legszebb ajándékot a nyuszinak: a barátait.
Ahogy „Between” magyarázta el a kisfiának a különleges és egyedi ajándékok létezését és varázsát, és a várakozás jelentőségét a róka kapcsán, úgy beszéltük meg ezt mi is a könyv ürügyén. És végre tisztázódott az ajándék fogalma is, amit B.E. Bogyó és Babóca karácsonya című mesekönyve alaposan összezilált.
De a könyv kapcsán lehet beszélgetni az időjárásról is, az évszakokról, a téli álomra készülő, gyűjtögető állatokról is.
Úgyhogy nálunk a vakond újra köznévvé vált, és immár két állatkát jelöl.

Az utolsó könyv a csomagban Uli Brée & Michael Schober Barátom, Gombocska és a mágikus levelek története volt. A könyv egy mackóról és gazdájáról, Fanniról szól, aki egy napon elveszíti őt. A kislány nagyon elkeseredik, ekkor édesanyja javasolja, hogy írjon Gombocskának levelet, amit végül Fanni kételkedve meg is tesz. A szülőket nem éri túl nagy meglepetés, mikor azt mondom, hogy válasz érkezik. Az igazi varázslat akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy a postás a ruhásszekrény, de nem csupán levélkézbesítő, hanem ajtó is a Plüss Planétára, ahol „azok a plüssállatok élnek, akiknek éppen nincs munkájuk, vagy már nyugdíjba mentek, esetleg szabadságon vannak. Ja, és azok is ide kerülnek, akik leesnek a bicikli csomagtartójáról.”
Javaslom minden olyan szülőnek sürgős beszerzésre a könyvet, akinek a gyermeke kedvencet birtokol, vagy éppen elveszítette a kedvencét.
És hogy ne feledjem a könyv végén boríték található, abban egy másik boríték, ahol a gyermekünk írhat Gombocskának, és ha nem is a ruhás, de a leveles szekrény útján biztosan válaszolni fog.
Így megtudhatjuk mi történt az elveszett kedvenccel, hogy jól van-e, sikeresen megérkezett a Plüss Planétára és hasonlók.

A Naphegy Kiadó azok közé a kis kiadók közé tartozik, akiknek profiljuk van, akik meg meg merik, tudják válogatni milyen kiadványokhoz adják a nevüket.

Nézzétek meg a Sárkány a lépcsőházban, Hol lakik az idő? Manómese, Királylány születik című könyveket is!
www.naphegykiado.hu

Megjegyzések

Between üzenete…
Miniböngésző? Ez nagyon mamabarát, pontosabban mamatáska-barát dolog :-)
Nyulász Péter üzenete…
Az Anno lehetne egyfajta Etalon - hogy milyen is egy Gyerekbarát könyvesbolt! (és kiadó...) : )
Eszter üzenete…
Nóri, az ára is mama-barát. :) 590.-/darab
Eddig 4 van belőle.

Péter, nagyon jó a Miazami! Ma megleptek vele. :) És én kaptam ajándékba, nem a gyerekek. :P

Etalon a gyerekbarát gyerekkönyvesboltra. :D (De én (is) elfogult vagyok...)

Győrben az Árkádban ott az Anima, ahol ha kb. 5 apróságot megcsinálnának máris lehetne szintén Etalon. (Felsorolom, hátha olvassa vki)
- lépcsőt kiiktatni (veszélyes, nem babakocsibarát)
- néhány puff üldögélni
- felirat a polcokhoz (vers, mesekönyv, képeskönyv stb.)
- tudatos mutatványpolc alakítás
- megismerni és árulni a Csodaceruzát (ami azért vicc, mert Csodaceruzás könyveket tartanak)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok