Zene gyerekfüleknek

Annyi mindenről akartam írni mostanában, hogy végül semmiről sem írtam. :(
De most erőt veszek magamon, és ezúttal néhány zenei cd-vel kínállak meg benneteket.
Az első egy nagyon régi tartozás, és szűkebb pátriámhoz tartozik.

Sopronban a THJ Kiadó , T. Horváth József vállalta fel a gyerekversek megzenésítését, de olvassátok el az ő szavait:
"1981-től 1995-ig a pécsi Szélkiáltó együttes tagja voltam, több hanglemez, kazetta, CD, színházi és bábszínházi előadás zeneszerzésében működtem közre, TV - és rádiófelvételeket készítettünk, nemcsak Magyarországon, hanem a finn, a kubai és a német televízióban is. A 14 év alatt évente több száz iskolában, óvodában, különböző gyermekintézményekben, művelődési házakban népszerűsítettük a magyar költészetet, a magyar irodalmat a megzenésített verseken keresztül.
1995-től önálló gyermekműsorokkal lépek fel. 1995-ben két rádiófelvételt és egy TV felvételt készítettem a DUNA TV számára, ez utóbbi Csorba Győző Alkalmi versének megzenésítése volt, a költő emlékére. Ezt követően Pákolitz István: Janus mandulafája és Parti Nagy Lajos: Ujjaim kibogoznád című versére írtam zenét a Pécsi Rádió felkérésére. Közreműködtem az 1997 márciusában megjelenő Cseh Tamás: A telihold dalai című lemezén.
1996 decemberében jelent meg első önálló gyermekkazettám KALAND címmel, amelyen XX. századi magyar költők megzenésített gyermekversei hallhatók. A 22 dalt tartalmazó kazetta 1997 decemberében New York-ban a Mese-hangkazetta és videotár első nemzetközi minősítésén III. helyezést ért el."

Szerintem ez magáért beszél.
A másik cd, amire Csilla barátnőm is felhívta már a figyelmet:

Kardos – Horváth János Földlakó című lemezére. János a Kaukázus zenekar frontembereként lett ismert a zenei életben, de most első szóló lemezével a gyerekekhez szól. A Földlakó című lemezt két változatban lehet megtalálni a boltokban, az egyik az úgy nevezett „gazdaságos”  lemez, aminek érdekessége, hogy a borító egyben poszter is, a másik pedig egy sokkal exkluzívabb, CD és DVD kiadványt rejtő kiszerelés, melynek DVD mellékletén a szülők is találhatnak maguknak kedvenceket.

A lemezbemutató koncertre november 20-án kerül sor a Gödör Klubban, a gyerekek jogainak, és az ifjú zenebarátok világnapján.
Itt bele lehet hallgatni a lemezbe.

Szerintem hallgassatok bele, érdemes, (én mondjuk ehhez kissé konzervatív darab vagyok, de ez az én bajom.)

A 3. dologra Angyi hívta fel a figyelmem a fb-on. Köszi.

"2010 első napjával kezdődött meg a rádió sugárzása nagy örömünkre.
Körülbelül egy évvel ezelött fogalmazódott meg az ötlet bennünk, hogy miért nincs a gyerekeknek ma magyarországon önálló rádiója. Ezután eltelt majd háromnegyed év az ötletek gyártásával, és azzal hogy hogyanis kéne kinéznije egy gyerek rádiónak. Na itt tartunk valaho,l kitaláltuk, megcsináltuk, és most várjuk a gyerekeket akik hallgathatnak minket, és a fejlődés pályájára állíthatnak minket."

Szerintem ne várják hiába a gyerekeket, ha már annyira fejlődni szeretnének. :D
Ti mit gondoltok?

És, ha már programajánlók, nézzetek be ide is.



Megjegyzések

Angyi üzenete…
Jé,erre én nem is emlékszem!
Teljesen őszintén szólva nem hiszem,hogy szándékosan tettem...:P
Eszter üzenete…
Megosztottad. Az elég. :D
Angyi üzenete…
:O
Csupán visszaigazoltam,mikor bejelöltek...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok