Társasjátékok

Rendhagyó módon most nem könyvet, hanem társasjátékot fogok mutatni.
Nálunk időnként vagy köd van, vagy esik, az embernek nem igazán van kedve kimozdulni.
Így azt gondoltam megmutatom azt a pár társasjátékot, amivel játszunk. Az összes olyan, hogy a 2 éves fiam is tud vele játszani, kivéve persze a gyerek unót, de az állatokat (amik amúgy szerintem hihetetlen rondák) simán megnevezi, szóval lassan ott tartunk, hogy a vadállatokat jobban ismeri, mint a háziállatokat. (Még szerencse, hogy falulakók lévén a háziállatok itt élnek a szomszédoknál. :) )
(Nem akar esetleg valaki uno kártyát gyártani gyerekillusztrátorok rajzaival? :O)

Szóval UNO. 10/8 esetben a lányom nyer. :P

 Végtelenül egyszerű, 4 kártya (piros, kék, sárga, zöld), 4-szer 7 majom a négy kártya négy színében és egy zsák. Szépen sorban húzunk a zsákból egy-egy majmot, a színével egyező kártyára állítjuk. Az nyer, akinek a kártyáján elsőnek ácsorog az öszes majom. :D







Kuh&Co. Hihetetlen jópofa ez is. 5 dobókocka az ötféle állattal, és 36 játékkártya.
A kártyák megmutatják milyen állatkombinációt kell kidobni. Mindenki 3-szor próbálkozhat. Az nyeri a kártyát, akinek először kijön a helyes kombináció. A végén pedig az, aki a legtöbb kártyát nyerte.

És pluszpont, hogy nagyon jópofa, vicces szituációk vannak a kártyákon, jókat lehet rajta nevetni.


Ez például határozottan hasznos, ha a biztonságos közlekedésre akarjuk tanítani a csemetét. Mi ezzel a játékkal tanultuk meg, hogy a járdán kell menni, a városban fogni kell a kezünket, a buszon nyugton kell ülni.
És természetesen venni kellett "rendőr-közlekedéses-lámpát".
Időnként a játékautók hosszú percekig várakoznak a közlekedéses szőnyegen a minirendőrök önkénye miatt. :D








Van persze dominónk állatos és a Csigafutam néven Magyarországon is ismert társasjáték is.




Amit nagyon szeretek, hogy a Ludovikoban létezik egy ún. társasjáték kölcsönző, illetve oda be is lehet ülni társasozni. :D

Már ki is néztem, pár játékot kipróbálásra.
Meg is mutatom, de előbb a Ravensburger oldala, ahonnét a képeket hoztam. (Nem fizetett hirdetés (sajnos!) tényleg ezeket szeretjük, kaptuk.)

Napi téma a milyen idő van, milyen évszak van, mit kell felvenni, így azt hiszem itt az ideje, hogy megrendeljem a húsvéti nyuszinál a játékot, amit barátoknak már ajándékoztunk, és ők szeretik.








Különösebben nem vagyok oda a Disney (Pixar) rajzfilmekért, ezt a mesét eredetileg a fiam kapta könyv formában, s mivel nagy sikert aratott megnéztük dvd-n is, azóta nagy sláger maradt, leváltotta (bánatomra, bár már tagadhatatlanul untam kicsit) a Vili, a verebet.
Szóval szerintem a nyuszi fog egy ilyet is hozzánk cipelni.





Vagy egy gyerek Carcassont. Mert mi a felnőtt változattal játszunk, kiegészítőkkel is, és a gyerekeket is érdekli a nagy doboz "titokzatos" játék. Csak attól félek, hogy a gyerekkorom pechszériája folytatódik.

Én ugyanis mindig veszítek társasban.
Persze a játék a lényeg, így hát emelem fejem. :D







És egyet kihagytam, igaz nem is kimondottan társasjáték, viszont nagyon klassz. A lük. Elég nehéz lenne pár szóval elmagyarázni, így inkább kattintsatok rá. :)


Ezt pedig ITT a végére találtam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok