2011. január 20., csütörtök

Társasjátékok

Rendhagyó módon most nem könyvet, hanem társasjátékot fogok mutatni.
Nálunk időnként vagy köd van, vagy esik, az embernek nem igazán van kedve kimozdulni.
Így azt gondoltam megmutatom azt a pár társasjátékot, amivel játszunk. Az összes olyan, hogy a 2 éves fiam is tud vele játszani, kivéve persze a gyerek unót, de az állatokat (amik amúgy szerintem hihetetlen rondák) simán megnevezi, szóval lassan ott tartunk, hogy a vadállatokat jobban ismeri, mint a háziállatokat. (Még szerencse, hogy falulakók lévén a háziállatok itt élnek a szomszédoknál. :) )
(Nem akar esetleg valaki uno kártyát gyártani gyerekillusztrátorok rajzaival? :O)

Szóval UNO. 10/8 esetben a lányom nyer. :P

 Végtelenül egyszerű, 4 kártya (piros, kék, sárga, zöld), 4-szer 7 majom a négy kártya négy színében és egy zsák. Szépen sorban húzunk a zsákból egy-egy majmot, a színével egyező kártyára állítjuk. Az nyer, akinek a kártyáján elsőnek ácsorog az öszes majom. :D







Kuh&Co. Hihetetlen jópofa ez is. 5 dobókocka az ötféle állattal, és 36 játékkártya.
A kártyák megmutatják milyen állatkombinációt kell kidobni. Mindenki 3-szor próbálkozhat. Az nyeri a kártyát, akinek először kijön a helyes kombináció. A végén pedig az, aki a legtöbb kártyát nyerte.

És pluszpont, hogy nagyon jópofa, vicces szituációk vannak a kártyákon, jókat lehet rajta nevetni.


Ez például határozottan hasznos, ha a biztonságos közlekedésre akarjuk tanítani a csemetét. Mi ezzel a játékkal tanultuk meg, hogy a járdán kell menni, a városban fogni kell a kezünket, a buszon nyugton kell ülni.
És természetesen venni kellett "rendőr-közlekedéses-lámpát".
Időnként a játékautók hosszú percekig várakoznak a közlekedéses szőnyegen a minirendőrök önkénye miatt. :D








Van persze dominónk állatos és a Csigafutam néven Magyarországon is ismert társasjáték is.




Amit nagyon szeretek, hogy a Ludovikoban létezik egy ún. társasjáték kölcsönző, illetve oda be is lehet ülni társasozni. :D

Már ki is néztem, pár játékot kipróbálásra.
Meg is mutatom, de előbb a Ravensburger oldala, ahonnét a képeket hoztam. (Nem fizetett hirdetés (sajnos!) tényleg ezeket szeretjük, kaptuk.)

Napi téma a milyen idő van, milyen évszak van, mit kell felvenni, így azt hiszem itt az ideje, hogy megrendeljem a húsvéti nyuszinál a játékot, amit barátoknak már ajándékoztunk, és ők szeretik.








Különösebben nem vagyok oda a Disney (Pixar) rajzfilmekért, ezt a mesét eredetileg a fiam kapta könyv formában, s mivel nagy sikert aratott megnéztük dvd-n is, azóta nagy sláger maradt, leváltotta (bánatomra, bár már tagadhatatlanul untam kicsit) a Vili, a verebet.
Szóval szerintem a nyuszi fog egy ilyet is hozzánk cipelni.





Vagy egy gyerek Carcassont. Mert mi a felnőtt változattal játszunk, kiegészítőkkel is, és a gyerekeket is érdekli a nagy doboz "titokzatos" játék. Csak attól félek, hogy a gyerekkorom pechszériája folytatódik.

Én ugyanis mindig veszítek társasban.
Persze a játék a lényeg, így hát emelem fejem. :D







És egyet kihagytam, igaz nem is kimondottan társasjáték, viszont nagyon klassz. A lük. Elég nehéz lenne pár szóval elmagyarázni, így inkább kattintsatok rá. :)


Ezt pedig ITT a végére találtam.

Nincsenek megjegyzések: