Listák, könyvek innen-onnan...

Épp ma írtam a FB oldalamon, hogy én a nagy kaotikus belefutottam, hogy folyamatosan listákat vagyok kénytelen gyártani. Legutoljára a Bárkának. De most ezzel csalok egy kicsit, mert a szerkesztő levelére adott eredeti válaszom teszem itt közzé, sőt a közben még eszembe jutott két könyvvel ki is egészítem. A kérdés különben az volt mit vinnék a közelmúltban megjelent könyveből egy lakatlan szigetre olvasni:

1. Andreas Steinhöfel: Rico, Oskar és a nagy nyomozás, Animus Kiadó Komment: mivel eleve az olvasásra betervezett könyvek közt figyel egy ideje, teljesen biztosan vinném, tekintve, hogy mindig beleolvasok a könyvesboltban, könyvtárban járva. Jó lenne végre egyben is elolvasni. Vigyázat, a hangos röhögés garantált!

2.Gianni Rodari: Mesék a jövőből, Móra Komment: kell ezt egyáltalán kommentálni? Szürke novemberi napokon Rodari az egyik legjobb választás.
3. L. I. Lázár: Rejtőző kavicsok, Móra Komment: érdekes a téma, kíváncsi vagyok mit hoz ki belőle a szerző
4. Patrick Ness: Szólít a szörny, Vivandra Komment: a kedves kollégák folyton erről a könyvről beszélnek, meg különben is szeretem Ness stílusát
5. Károly Imre: A láthatatlanná vált királyfi, Pongrác Komment: jó kritikát olvastam róla, a cím pedig több általam kedvelt népmesét is felidéz
6. Erwin Moser: Az egércirkusz, Manó Könyvek Komment: Moser történetei nagyon mai történetek, tipikusan többfedeles könyvek a művei, amiket aztán felnőttként is elő-előveszünk, ha gyerekként volt szerencsénk megismerni őket
7. Szécsi Noémi: Mandragóra utca 7. Európa Kiadó Komment: az amikor megláttam tudtam, hogy el kell olvasnom kategória, a színéről, szagáról, tapintásáról tudhatóan jó lesz.
8. Mette Jacobsen: Minou szigete, Kolibri Komment: lásd hetes pont kommentje
9. Anne Plichota, Cendrine Wolf. Oksa Pollock - Az utolsó remény, Könyvmolyképző Kiadó, Komment: Marika olyan régóta rágja a fülem vele, hogy mindenképpen el fogom olvasni a "francia Harry Potter"-t. Az azért megjegyezném, hogy a borítóját kifejezettem rossznak találom.
10. Paulovkin Boglárka: A nagy utazás, Pagony Komment: a Pagony oldalán van egy remek interjú Bogival, tetszik a borítója, különben is, ha már egyszer RÓKA!!! Ja és Róka kimondottan hasonlít a kedvenc farkasaimra Tallectől.
+1 Célia Chauffrey: Lehoznám neked a Holdat, General Press, Komment: itt figyel  mellettem a polcon németül. Zseniális, nagyon jól megírt szöveg, gyönyörű, keleties hangulatú képekkel. Szeretjük nagyon.
+2 Dániel András: Matild és Margaréta, avagy boszorkányok a Bármi utcából, Pagony Komment: mióta megláttam a két boszit vigyorogni a Pagony olvasósarkában elengedhetetlen készetést érzek a könyv megszerzésére.
Az eheti Magyar Narancsban ezúttal idén magyarul megjelent külföldi gyerekkönyvekre kellett szavazni:
11. Parkkolától a Vihar, 12 ponttal lemaradt a képről. (Forrás: Nagy Boldizsár :D )

Végezetül pedig, ahogy az már lenni szokott aki nem keres, az tuti talál, vagy aki keres, azt talál, csak nem azt, amit keresett. Én is találtam egy régi listát, a könyvesboltban mindig szoktam cetlikre firkálni könyvcímeket, amiket aztán fecnistől elkeverek valahova. Na, egy ilyenlista került elő:


Erdmute von Mosch - Mamas Monster: Was ist nur mit Mama los? Gyerekkönyv a depresszióról.
Dagmar Geisler: Ich geh doch nicht mit jedem mit!
Veronica Ferres: Nein, mit Fremden geh ich nicht! Mindkét könyv az idegenektől való egészséges félelemről és távolságtartásról szól.
Thomas Svensson: Was macht das Baby in Mamas Bauch? Kíváncsi nagytesóknak.
Ch. Nöstlinger und Stefanie Reich: Der schwarze Mann - olyan ez a fekete ember, mint Lázár Ervin zöld lifice :D

Emily Gravett: Wolf beisst nicht! - emlékszem ezen szétröhögtem magam, hogy miket művelnek a malacok a farkassal.
Jonny Duddle: Piraten von nebenan - erre is emlékszem, ha valaki kedveli Pippit, kalózékat is fogja. :D

Mies van Hout: Heute bin ich - odahaza valószínűleg eladhatatlan könyv lenne a fekete lapjaival, pedig  rengetegféleképpen felhasználható kötet lenne a képzett óvodapedagógusok és/vagy kreatív szülők számára.
És most találtam egy sorozatot, legközelebb megnézem. Felírtam egy cetlire. :)
Kirsten John - Bianca Schaalburg: Rapunzel, der schüchterne Wolf und die Sache mit dem magischen Zopf (Rapunzel, a félénk farkas és az az ügy a varázshajfonattal) Olyan lehet ez, mint a Fables néven elhíresült képregénysorozat, ami egyébként az Once Upon a Time című sorozat ötletét adta. :D
(Vessetek a mókusok elé, én szeretem.)


Most egy időre aztán kilistáztam magam. A mámor ezúttal elmaradt. :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok