Sammelsurium - Pippilothek 2.0, Kochbuch und Philosophie

Eredetileg teljesen mást kerestem (ahogy ez már lenni szokott) a könyvesboltban. Végül - hogy ez mennyire szól mentségemre, nem tudom - két akciós (nemgyerek) könyvvel jöttem ki. 
A könyvesboltba járást, mint a közös reggeli kávéház utáni unalmas elfoglaltságot, dögunalmas embereknek, mindenesetre tradicióként való bevezetésre ítéltük a barátnőmmel. 

Amit mondani/mutatni szeretnék, hogy az unalmas művészek - akik nélkül halálra untuk volna magunkat a Vesztegzár a COVID19 alatt -, efféléket találtak ki:


1. Szakácskönyv, gyerekeknek.
Amikor úgy 3-4 éves lehettem és a lakótelepen lakó nagyapámmal voltam panelbe zárva, nagyjából ezt csináltuk. Kirámoltam a hűtőt, összekutyultam a dolgokat, Feri papa meg megette. (Meg én is.) Hamar megtanultam, mi mivel harmonizál és mit nem keverünk össze semmilyen körülmények között. Továbbá azt is, hogy a legmeghökkentőbb menü is felérhet ízhatásban bármilyen mesterszakács művéhez, akik egyébként szintén így főznek többnyire.
A Mix-Max Kochbuch arra bíztat, hogy olyan menüket állíts össze, amihez kedved van. Ha kell szín, ha kell alapanyag alapján is keresgélhetsz. Gyerekjáték az egész!






2. Petra Cnyrim biztosan ért a gyerekek nyelvén. Magyarázd el, mintha ötéves lennék sorozatai egyszerűen zseniálisak. Kötelezővé tenném pl. a pedagógusképzésben. A könyveket egyébként olyasfajta enciklopédiaként kell elképzelni, mint anno az Ablak-Zsiráf volt, mert olyan kérdéseket is taglal, hogy mitől lesz színes a szivárvány, meg egyéb teljesen nyilvánvaló kérdéseket. Az más kérdés, hogy többször döbbenten vettem tudomásul, hogy ezekre az egyszerű kérdésekre (fizika, biológia, kémia, matek - filozófia) a magukat nagyon okosnak gondoló felnőttnek számító ismerőseim sem tudják a választ. Ha meg van róla valami fogalmuk, akkor megbuknak a magyarázd el, mintha öt éves lennék tesztemen.
Azt szoktam mondani, ha nem tudod elmagyarázni a dolgot egy ovisnak, akkor te sem érted.
Szóval hajrá, olvassatok Petra Cnyrim-et!




3. A nagysikerű Pippilothek folytatása.




4. Heinz Janisch és Gerhard Haderer könyve, természetesen a loviról. Vagy mégsem? Hogy kerülnek tevék a lóversenyre? Ehhez kérem, el kell olvasni a könyvet, mert minden további szóval elspoilerezném a történetet.
Haderer illusztrációi számomra kicsit a Charlie Hebdo karikaturáit idézik, lehet, hogy van összefüggés is, de ennek most nem nézek utána. Jó szórakozást!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

János bácsi keljen fel :)

Fodor Sándor: Csipike -" az elfelejtett" meseregény

Szabó Lőrinc: Lóci meg a számok